Resim Bulunamadı

ANASINIFI EYLÜL AYI VELİ BÜLTENİ

14 Eylül 2015
4.820 defa okundu
  • Reklam

     

    DBD

    ANASINIFINA UYUM SÜRECİ

    Anasınıfına başlama hem aile için, hem de çocuk için çok önemli bir adımdır. İlk beş yıl içinde çocuk model olarak gördüğü anne ve babasından alabileceğini alır ve kendisine tanınan fırsatlar ölçüsünde bir psiko-sosyal olgunluğa varır. Ancak bu gelişim sınırlıdır. İşte bu dönemde okul öncesi eğitim devreye girerek çocuğun gelişim alanlarını destekleyici çalışmalar yapar.

    Anasınıfına başlama olayı çocuğun toplumsallaşma sürecinde çok önemli bir basamaktır. Okul öncesi eğitim, bir anlamda çocuğun aile dışına attığı ilk adım olarak düşünülebilir.

    Çocuk, Anasınıfına başladığı zaman tüm kurallarını bildiği aile ortamından henüz hiçbir kuralını bilmediği, tanımadığı kişilerin bulunduğu bir ortama girmektedir. Bu yeni durum, tabi ki çocuklarda uyum sorunu yaratabilir.

    Anasınıfına yeni başlayan çocukta, başlangıçta belirsizlik ve terk edilme(ayrılma) kaygısı yaşanır. Çoğunlukla koruyucu ve aşırı hoşgörülü aile ortamından gelen çocuklarda bu kaygılar daha yoğun yaşanır. Ancak çocuk ortama alıştıktan ve öğretmenlerini tanıdıktan sonra kaygılar ortadan kalkar.

    Bu süreç içinde aileler de birçok kaygı yaşamaktadır. Bazen aileler çocuklarından ayrıldıkları için kendileriyle ilgili suçluluk ve kaygı duyguları yaşarlar ki bu sinyaller çocuğun okul korkusunu arttırıcı bir faktör olabilmektedir. Bu nedenle annenin kararlılığı ve iç rahatlığı çocuğun uyum süreci için çok önemlidir. Yani çocuğun Anasınıfına başlama süresince annenin de duygusal olarak hazır olması gereklidir. Çocuğun ayrılırken duygusal olarak annenin üzüntüsü ve kaygısını hissetmesi uyum sürecini zorlaştırmaktadır.

    Uyum sürecindeki tepkiler bireysel farklılıklar gösterebilmektedir. Bazı çocuklar ilk üç gün ya da bir hafta ilgili ve istekli olurlar. Anasınıfı onun için park gibidir. Ama zamanla annesi ile birlikte olmak ister, sürekli okula gelmenin anlamını yeni kavrar ve tepki gösterir. Diğer bazı çocuklarda ise en baştan itibaren anneden ayrılmak istemez. Sınıfa gelmesini, yanında olmasını, annesinin yedirmesini ister ve doğal olarak ağlama gözlenir.

    Anasınıfına uyum sağlama konusunda yaşanan sorun yalnızca anneden ayrılma zorunluluğu değildir. Evlerinde bakıcı bulunan birçok çocuk daha önceden anne ile ayrılığı yaşamamıştır fakat ayrılığı güvenli, tanıdık bir ortamda kendi oyuncakları ile beraberken yani kendi evinde yaşamıştır. Okula başladığında ise bu güvenli ve tanıdık ortamı bulamaz. Yeni çocukların bulunduğu farklı bir ortamdır artık. Örneğin; eşyaları başkaları ile paylaşmayı kabul etmek onun için oldukça zordur. (Özellikle ben-merkezci olduğu bu dönemde)

                                                                                                              Çaycuma Koleji Rehberlik Servisi

    Reklam
    Etiketler :
  • Bu Yazılar da ilginizi çekebilir
    ORTAOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ORTAOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU MART AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU OCAK AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU OCAK AYI VELİ BÜLTENİ