Resim Bulunamadı

ANAOKULU MART AYI VELİ BÜLTENİ

23 Mart 2016
2.860 defa okundu
  • Reklam

    BAŞARILI BİREYLER YETİŞTİRMEK

    Çocuklarımızın sosyal ve psikolojik durumları ve akademik başarıları üzerinde anne- babalarımıza büyük görevler düşüyor. Çocuklarda eğitimin doğumdan sonra başlamasıyla birlikte, her yaşta farklı motor becerilerinin gelişmesi psikolojik durumları hakkında ipucu vermektedir. Sevgi, şefkat, empati, aynı zamanda kurallar, sınırlar ve sorumlulukları güzel bir aile ortamında harmanlayıp huzurlu ve mutlu büyümelerini sağlamak okul öncesi eğitimde yararlı olacaktır.

    Doğru eğitimin; sıcak, ilgili, geliştirici ve destekleyici olması, ailenin çocuğa kendi sorumluluklarını göstererek, onun ilerideki hayatında korkusuzca kendi ayakları üzerinde duran, güvenli ve bağımsız bir kişilik oluşturmasını sağlayacaktır. Ebeveynlerin çocuklarına kendi yaşantısı ve davranışlarıyla olumlu bir örnek sergileyerek de rol model oluşturabileceğini göz önünde bulundurmak gerekir.

    Anne-babalar okul öncesi okulun ve okumanın çocuğa kazançları hakkında örneklerle konuşabilirler, kendilerinden de örnekler vererek ömür boyu arkadaşlıklar, hoş anılar, eğlenceler, okulda öğrendiklerini özel hayatta nasıl uyguladıklarını; okulun daha sonraki meslek ve eğitim için gerekliliğini ve kazançlarını anlatarak sevdirebilirler.

    Anne-baba kontrolü; sınırları tanıma ve kuralları öğrenmenin temelidir. Burada olabilecek aksaklıklar bağımlı, saldırgan, zayıf kişiliklerin oluşmasına neden olur. Çocukların bozarak, deneyerek öğrendiğini unutmamak gerekir. Çocuğunuzun yerine yapar, her şeyi önüne hazır koyarsanız normal gelişmesini ve öğrenmesini engellersiniz. Sonunda çocuk doğal gelişimini gösteremez, gelişemez, olgunlaşamaz ve beklemeyi öğrenemez. Böylelikle okula başladıklarında dersin sonuna kadar oturmayı başaramazlar.

    1. Ailece birlikte zaman geçirmek ve bu zamanı problem konuşmak için değil birlikte oyunlar oynayarak eğlenceli bir birlikteliğe dönüştürmek etkili olacaktır.
    2. Çocuk kendisinin geleceği ile ilgili kararlarda ortak edilirse sorumluluk duygusu artar ve okulu ve okul hayatını daha fazla sahiplenir ve özgüveni artar.
    3. Okulun bir sorumluluk ve kişisel gelişme aracı olduğunu unutmamak, anne-baba olarak çocukları yarışa çıkmış bireyler olarak görmemek, sadece okulla ilgili ortak konu yapmayıp, çocuğun başka gereksinimlerini de gözlemlemek ve bu ihtiyaçlarını gidermek.
    4. Çocuk okulda başarılı olduğu zaman ödüllendirilerek kendisine olan güveni ve motivasyonu geliştirilmelidir.
    5. Çocuğa moral verip, güvenini artırmak, kaygı ve endişelerini azaltmak,
    6. Onunla ailece veya birebir onun hoşlandığı bir uğraşı paylaşmak. Örneğin; oturup birlikte onun müziğini dinlemek. Sonunda fikrimiz ne olursa olsun, çaba önemlidir. Böylelikle saygılı ve dürüst davranış örneği oluşur.
    7. Neleri sever, neleri sevmez, onu merak edip ilgilenmek,
    8. Onu anlamaya çalışmak, zor da olsa olayları onun açısından ele alıp ona yaklaşabilmek,
    9. Sevginizi açık bir şekilde gösterin ki hayır dediğinizde verdiğiniz kurallara saygı duysun, sizi korktuğu için değil saydığı için dinlesin.
    10. Ona saygı duymak, onu ciddiye almak, kişiliği hakkında sadece olumsuzlukları değil iyi taraflarını da görüp bunu belli etmek, onunla gurur duyduğumuzu belli etmektir.

     

    Sevda DÜZLÜ ÖZ

    Rehber Öğretmen

    Reklam
    Etiketler :
  • Bu Yazılar da ilginizi çekebilir
    ORTAOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ORTAOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU OCAK AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU OCAK AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL OCAK AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL OCAK AYI VELİ BÜLTENİ