Resim Bulunamadı

REHBERLİK BİRİMİMİZİN İLKELERİ

28 Ağustos 2015
2.584 defa okundu
  • Reklam

     

     

     

    ilkokul_pdr

     

     

     

     

     

    Rehberlik Birimimizin  ilkeleri:

    • Gönüllülük
    • Gizlilik
    • Süreklilik
    • Güven
    • İşbirliği
    • Profesyonellik
    • Bireysel farklara saygıdır.

    Öğrencilerimize Yönelik Çalışmalar

    • Bir birey olarak kendilerini tanımaları,

    • Öz benliklerini geliştirmeleri,

    • Bilişsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimleri,

    • Grup davranışları geliştirmeleri, ( diğer bireylere saygı-sevgi duyma, değerler eğitimi vb.)

    • Stratejik davranabilme, (kriz yönetimi, zamanı doğru kullanabilme vb.)

    • İlgi ve yeteneklerinin farkına varabilmelerine yardımcı olabilmektir.

    Öğrencilerimize yönelik rehberlik çalışmalarımızda öğrencilerimizle “birebir görüşmeler” yaparak yukarıda belirlediğimiz hedeflerle ilgili görüşlerini dikkate alarak doğru yönlenmelerine yardımcı oluruz.  Kendi ifadeleri ile ihtiyaçlarını anlar, gerekirse ilgililerle işbirliği sağlayarak onlara rehberlik ederiz. Birebir görüşmeler öğrencinin, velinin ya da öğretmenlerinin talebiyle gerçekleşir. Bireysel görüşmelerde temel amacımız; duygusal olarak rahatlamalarını sağlamak, içinde bulunduğu şartları değerlendirebilmesine yardım etmek,  varsa özel durumlarını beraber yönetmek, akademik başarılarının artması için plan program yapmak ve bunların uygulanma aşamasında yanlarında olabilmektir.

    Okulumuzda ihtiyaç görülmesi durumunda rehberlik bölümü “grup çalışmaları” da yapmaktadır. Grup çalışmalarında daha çok ortak ihtiyacı olan öğrenciler bir araya getirilir. ( Beceri grupları, kas-motor gelişimini destekleme grupları vb.)

    Velilerimize Yönelik Çalışmalar

    Okulumuz Rehberlik bölümü velilerimizle de, aynı öğrencilerimizle yaptığımız çalışmaları yapar. Sene içinde gerek velinin gerekse rehber öğretmenin isteğiyle” birebir görüşmeler” yapılır. Bu görüşmelerin ana hedefi öğrenci gelişimini üst düzeyde desteklemektir. Varsa plana yardımcı destek olmalarını sağlamaktır. Genel değerlendirmelerin ve paylaşımların yapıldığı “ Veli-Gelişim Toplantıları” da düzenlenir. Bu toplantılarda Rehberlik olarak ihtiyaca göre belirlenen ortak konularla ilgili bilgi ve deneyim paylaşımlarında bulunulur. Yaş grubu özellikleri, okul-ev kuralları ilişkisi vb. konularda.

    Öğretmenlerimiz ve Rehberlik İşbirliği

    Rehberlik bölümü, öğretmenlerimizle öğrencilerle ilgili rutin görüşmeler yapar. Görüşmelerde bireysel özellikler ve akademik durumla ilgili görüşülür. Doğru tutum ve davranışı kazanmaları için veli-öğretmen-rehberlik planı oluşturulur. Problemlerin olumlu davranışa dönüştürülmesinde bu işbirliği kararlıkla sürdürülür.

    Çaycuma Koleji’nde Rehberlik özetle, öğrencilerimizin okulda bulundukları zamanı kendileri için anlamlandırmalarına, yaptıklarını kavramalarına, problemlerinin çözümünde kendilerine özgün strateji geliştirmelerine ve tüm bunları belli bir disiplin anlayışı ile kontrol etmelerini öğrenmelerine, kalıcı özellikleri arasına almalarına rehberlik eder.

    ​Okulumuzda  Rehberlik bölümü ayrıca öğrencilerin kendilerini doğru ve net ifade edebilmelerine, yorum güçlerinin oluşmasına ve olanları yorumlayabilmesine, öğrenme özelliklerinin farkına varabilmelerine, ilgi-tutum gibi bireysel farklılıklarını anlayabilmelerine, ekip-takım çalışmalarına, sorumluluk alma ve sorumluluklarını yerine getirebilmelerine de rehberlik eder.

    ​Okulumuzda rehberlik bölümü kayıt-kabul işleyişinin önemli bir parçasıdır. Okulumuza kabul edilecek öğrenciler rehberlik bölümü tarafından değerlendirmeye alınır.

    Reklam
    Etiketler :
  • Bu Yazılar da ilginizi çekebilir
    ORTAOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ORTAOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU MART AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    İLKOKUL MART AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU OCAK AYI VELİ BÜLTENİ
    ANAOKULU OCAK AYI VELİ BÜLTENİ