BAŞARILI BİREYLER YETİŞTİRMEK
Çocuklarımızın sosyal ve psikolojik durumları ve akademik başarıları üzerinde anne- babalarımıza büyük görevler düşüyor. Çocuklarda eğitimin doğumdan sonra başlamasıyla birlikte, her yaşta farklı motor becerilerinin gelişmesi psikolojik durumları hakkında ipucu vermektedir. Sevgi, şefkat, empati, aynı zamanda kurallar, sınırlar ve sorumlulukları güzel bir aile ortamında harmanlayıp huzurlu ve mutlu büyümelerini sağlamak okul öncesi eğitimde yararlı olacaktır.
Doğru eğitimin; sıcak, ilgili, geliştirici ve destekleyici olması, ailenin çocuğa kendi sorumluluklarını göstererek, onun ilerideki hayatında korkusuzca kendi ayakları üzerinde duran, güvenli ve bağımsız bir kişilik oluşturmasını sağlayacaktır. Ebeveynlerin çocuklarına kendi yaşantısı ve davranışlarıyla olumlu bir örnek sergileyerek de rol model oluşturabileceğini göz önünde bulundurmak gerekir.
Anne-babalar okul öncesi okulun ve okumanın çocuğa kazançları hakkında örneklerle konuşabilirler, kendilerinden de örnekler vererek ömür boyu arkadaşlıklar, hoş anılar, eğlenceler, okulda öğrendiklerini özel hayatta nasıl uyguladıklarını; okulun daha sonraki meslek ve eğitim için gerekliliğini ve kazançlarını anlatarak sevdirebilirler.
Anne-baba kontrolü; sınırları tanıma ve kuralları öğrenmenin temelidir. Burada olabilecek aksaklıklar bağımlı, saldırgan, zayıf kişiliklerin oluşmasına neden olur. Çocukların bozarak, deneyerek öğrendiğini unutmamak gerekir. Çocuğunuzun yerine yapar, her şeyi önüne hazır koyarsanız normal gelişmesini ve öğrenmesini engellersiniz. Sonunda çocuk doğal gelişimini gösteremez, gelişemez, olgunlaşamaz ve beklemeyi öğrenemez. Böylelikle okula başladıklarında dersin sonuna kadar oturmayı başaramazlar.
, anne-baba olarak çocukları yarışa çıkmış bireyler olarak görmemek, sadece okulla ilgili ortak konu yapmayıp, çocuğun başka gereksinimlerini de gözlemlemek ve bu ihtiyaçlarını gidermek.
Sevda DÜZLÜ ÖZ
Rehber Öğretmen